تحقیق و مقاله درباره 17 ربیع الاول | 17 ربیع الاول چه مناسبی است

در سال 1397 هفدهم ربیع الاول چه تاریخی است, 17 ربیع الاول 1397 کی هست

17 ربیع الاول چه روزی است

در این مقاله از مجله تفریحی اپ ناز اطلاعات کامل درباره امسال تاریخ 17 ربیع الاول چه روزی است منتشر می شود. برای دیدن مطالب مرتبط به بخش امروز چه روزی است سایت اپ ناز مراجعه کنید.

ماه ربیع الاول : ربیع کلمه عربی است که در زبان فارسی معنی بهار دارد و ربیع الاول یکی از ماههای تقویم هجری قمری است که مناسبت های مذهبی زیادی در این ماه ثبت شده است. از مهم ترین مناسبت های ثبت شده در ماه ربیع الاول میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) ، شهادت امام حسن عسکری (ع) و ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س) میشه نام برد. اتفاقات تاریخی دیگری در ماه ربیع الاول رخ داده مانند: خشک شدن دریاچه ساوه ، شکستن ایوان کسری ، افتادن همه بیت ها در بت خانه ها و خاموش شدن اتشکده هزار ساله در فارس از مهم ترین اتفاقات تاریخی است که در ماه ربیع الاول رخ داده. در ماه ربیع الاول شیطان از ورود شدن به هفت آسمان محروم می شد، ابلیس دور شدند. 

17 ربیع الاول چه مناسبی است

مهم ترین مناسب روز 17 ربیع الاول برای مسلمانان جهان میلاد حضرت محمد (ص) است. 17 ربیع الاول که مصادف است با میلاد حضرت محمد(ص) و تولد امام جعفر صادق(ع) ششمین امام شیعیان می باشد و همچنین یکی از چهار روزی است که در تمام سال ثواب زیادی برای گرفتن روزه دارد.

تاریخ روز 17 ربیع الاول در سال 1397

روز 17 ربیع الاول مصادف با میلاد رسول اکرم و امام جعفر صادق علیه السلام در تقویم هجری خورشیدی برابر با روز ۴ چهارم آذر ماه سال 1397 می باشد که مصادف است با 25 ماه نوامبر 2018 در تقویم میلادی می باشد.

روز 17 ربیع الاول چه اعمالی دارد

روزه و  غسل: از برای آن فضیلت بسیار است و روایت شده هر که روز هفدهم ماه ربیع الاول را روزه بگیرد ثواب روزه ی یک سال را خدا برای او می نویسد و این روز یکی از آن چهار روز است که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است. زیارت: زیارت حضرت کردن حضرت محمد (ص) و همچنین زیارت امام علی (ع) در روز هفدهم ماه ربیع الاول سفارش شده. نماز: در روز 17 ربیع الاول خواندن دو رکعت نماز که در هر رکعتی یک مرتبه حمد و 10مرتبه سوره قدر و ده مرتبه سوره اخلاص است، بگزارد و پس از نماز در محلّ نماز بنشیند و دعائی که روایت شده است بخواند : اَللَّهُمَّ اَنتَ حَی لاَ تَمُوتُ ... تصدّق و خیرات: مسلمانان روز 17 ربیع الاول را تععظیم بدارند و تصدّق و خیرات نمایند و مؤمنین را مسرور کنند و به زیارت مشاهد مشرّفه بروند. (مفاتیح الجنان . فصل نهم . در اعمال ماه ربیع الأّوّل) منبع / بیتوته

محروم شدن شیطان در روز 17 ربیع الاول

امام صادق(ع)در مورد محرم شدن شیطان در این روز فرمود: در این روز شیطان از ورود به آسمان‌های هفتگانه محروم شد، شیاطین دور شدند، همه بت‌ها در بیت خانه ها به صورت بر زمین افتادند، ایوان کسری شکست و 14 کنگره‌ آن سقوط کرد، آب دریاچه ساوه خشک شد، سرزمین خشک سماوه، آب پیدا کرد، آتشکده فارس پس از هزار سال خاموش شد، نوری از سرزمین حجاز بر آمد تا به مشرق رسید، کاهنان عرب علوم خود را فراموش کردند و سحر ساحران باطل شد.

17 ربیع الاول چه روزی است در سال 97 | 17 ربیع الاول چه مناسبی است

در سال 1397 هفدهم ربیع الاول چه تاریخی است, 17 ربیع الاول 1397 کی هست

17 ربیع الاول چه روزی است

اربعین 97 در عراق چند شنبه است | اربعین 97 چندم است | تاریخ اربعین 1397 در ایران

محرم 97 چندم است | چند روز تا محرم 97 مانده | روز اول محرم 97 چه روزی است

روز عرفه 97 چندم است | روز عرفه 1398 چند شبنه است | تاریخ روز عرفه 2019