همسر پانته آ مدیری کیست

گزیده از زندگی نامه پانته آ مدیری مجری اتاق خبر

عکس همسر پانته آ مدیری مجری شبکه من و تو

بیوگرافی و زندگینامه پانته آ،مجری اتاق خبر+عکس

پانته آ مدیری متولد ۱۳۵۰ استان کرمانشاه محله فیض آباد است. محلهٔ فیض‌آباد یکی از قدیمی ترین محله های کرمانشاه و در نزدیکی یکی از پنج دروازه ورودی به شهر قرار داشته که در میان کرمانشاهیان به دروازهٔ یهودی‌ها معروف ‌است. طایفه مدیری از طوایف یهودی در کرمانشاه می باشد.

پدر پانته آ، محسن مدیری از اعضای ساواک در دوران حکومت منحوس پهلوی بود که بعد از انقلاب ۵۷ خانه نشین شد. پدر پانته آ مدیری [محسن مدیری]از لحاظ رتبه و جایگاه شغلی، شخص چهارم ساواک در کرمانشاه محسوب می شد، او از همکاران «حسین همدانیان» به شمار می رفت و کلیه کارهای اجرایی حسین همدانیان توسط اوانجام می گرفت.

 

پدر پانته آ مدیری از فعالان یهود در کرمانشاه بود؛ هر ماه بزرگان طوایف یهودی جمع شده و در خصوص فعالیت های قومی و مذهبی در کرمانشاه بحث می نمودند، در پایان نیز هر شخص به فراخور توان مالی که داشت مبلغی در راستای تقویت مذهب یهود پرداخت می کرد.

 

FK نام گروه می باشد. این گروه هم اکنون در شهرستان کرند فعال است ولی از لحاظ کمیت و کیفیت دستخوش تغییر شده است، علت اصلی کم رنگ شدن فعالیت گروهUFK مهاجرت اکثر ا یهودیان در سال های بعد از انقلاب به اسرائیل است. هدف سران صهیونیستی از این مهاجرت تشکیل دولت یهود در سرزمین موعود یهودیان، یعنی همان فلسطین اشغالی است.

بعدها محسن مدیری به دلایل مختلف از رهبری گروهUFK کنار گذاشته می شود. مسئولیت گروهUFK بعد از محسن مدیری بر عهده «عزیز شاه دوست» و بعد از آن نیز به «نادر همایونی» واگذار شد. سال ۱۳۵۵ اوج فعالیت های تشکیلاتUFK بود و تا سال ۱۳۵۷ این فعالیت ها به صورت چشمگیری ادامه داشت اما بعد از سرنگونی رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، فعالیت های این گروه نیز با سختی های فراوانی مواجه شد و رفته رفته از فعالیت آنان کاسته شد.

در زمان پیروزی انقلاب شد پانته آ فقط ۷ سال داشت. مادر پانته آ مدیری به علت مشکلاتی که برای همسرش به وجود آمده بود مجبور شد پانته آ مدیری را از دبستان هدف در خیابان وزیری سابق (نواب فعلی) کرمانشاه بیرون آورد،پانته آ که هنوز سال اول دبستان را به پایان نرسانده بود مجبور به ترک تحصیل شد.

این آوارگی ۳ سال به طول انجامید و سرانجام پانته آ مدیری به همراه خانواده اش در سن ۱۰ سالگی از ایران خارج، آنها در سال ۱۳۶۰ به صورت قاچاقی به ترکیه فرار کرده و از آنجا به هلند رفتند و درخواست پناهندگی نمودند. مادر پانته آ معلم دبیرستان پهلوی سابق (امام فعلی) کرمانشاه واقع در چهارراه دانش سرای سابق (هلال احمر کنونی) بود.

حمایت های سلطنت طلبان و گروه UFKجان تازه ای به خانواده پانته آ مدیری داد. آنها توانستند خیلی سریع یک زندگی عادی را در خارج از کشور آغاز کنند. البته سفارش های سرتیپ غلامعلی اویسی (مسئول کشتار ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ – جمعه سیاه) نیز در این میان بی تاثیر نبود! سرتیپ غلامعلی اویسی بعد ها در ۱۸ بهمن ۱۳۶۲ توسط افراد ناشناس در پاریس به همراه برادرش ترور شد.

پانته آ مدیری همزمان با فضای تشکیلاتی UFA در هلند آشنا شد. گروهی که بسیار بزرگتر و وسیع تر از تشکیلات ایران بود. در واقع تشکیلات یهودیان فعال آزاد یک سرشاخه از تشکیلات گروه های یهودی به شمار می رفت. یکی از پروتکل های گروه UFA استفاده از هر وسیله ای برای به نتیجه رساندن تشکیلات بود.

پانته آ در حین تحصیل به گروه های مختلفسیاسیو فرهنگی همکاری می کرد. در نهایت به علت صدای خوب و همچنین آشنایی کامل با زبان انگلیسی و هلندی به یکی از مسئولین رادیو زمانه معرفی شد. و به عنوان یکی از گویندگان رادیو زمانه در آمستردام هلند کار خود را آغاز کرد.

 

رادیو زمانه از ۱۳ مرداد ۱۳۸۵ خورشیدی فعالیت خود را آغاز کرد. سردبیر این رادیو در حال حاضر، فرید حائری‌نژاد، از تهیه کنندگان پیشین در تلویزیون «سی.بی.سی» در کانادا و مدیر عامل «آرین د ولف» است. همزمان با تاسیس رادیو زمانه پانته آ مدیری به عنوان گوینده رادیو زمانه کار خود را آغاز کرد و بعد از یک سال به عنوان مسئول روابط عمومی رادیو زمانه انتخاب و منسوب شد.

 
مهدی جامی، روزنامه‌نگار، وبلاگ نویس، عکاس و فیلم‌ساز ایرانی است. او از آغاز کار رادیو زمانه در ژوئن ۲۰۰۶ تا اکتبر ۲۰۰۸ آبان سردبیر این رادیو بود؛ مهدی جامی از می ۱۹۹۶ تا می ۲۰۰۶ با بخش فارسی رادیو بی‌بی‌سی همکاری داشت، پیش از آن فعالیت عمده او تدریس زبان و ادبیات فارسی بوده است. تجربه پانته آ در موارد مختلف به درد او خورد و توانست با “مهدی جامی” رابطه صمیمانه برقرار کند.

 
مهدی جامی در سال ۲۰۱۰ با همکاری جمعی از روزنامه نگاران، روشنفکران و هنرمندان اقدام به راه اندازی «بنیاد ایران ندا» کرد،هدف اصلی این بنیاد راه اندازی تلویزیون مشارکتی «ایران ندا» بود. پانته آ بعد از اینکه رابطه اش با مهدی جامی به هم خورد به لندن برگشت و در رشته حقوق اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه لندن کارشناسی ارشد خود آغاز کرد.

هیئت رئیسه شورا : رضا سیاوشی، کبری قاسمی، مهرداد مشایخی هیئت اجرایی : مهران براتی، حمید گنه، مریم سطوت، عباس شیرازی، فرزانه عظیمی، رضا فانی یزدی، مهدی فتاپور، مسعود فتحی، پانته آ مدیری.

شورای سیاسی : جمشید اسدی، مریم انصاری، سهیلا بنا، بهروز خلیق، حسن شریعتمداری، کاظم علمداری، حسین علوی، مصطفی مدنی، پروین همتی.

شورای هماهنگی (اجا) گودرز اقتداری و طهماسب وزیری

… گستره این تشکیلات به اندازه ای است که توانسته مدیریت برخی شبکه های مختلف ماهواره ای و حتی رادیویی را در خارج از ایران در اختیار گیرد. در همین راستا دو نفر از اعضای فعال تشکیلات که البته سابقه کار و فعالیت رسانه ای داشته اند به نام های «کیوان عباسی و مرجان عباسی» برای تاسیس شبکه ای مستقل انتخاب شدند؛ تشکیلات، مقدمات کار را اعم از هزینه ها،برنامه ها، بخش آرشیو،مکان و ساختمان، تجهیزات و حتی انتخاب مجریان و عوامل و دست اندر کاران را فراهم کرد و شبکه من و تو بعد از ۶ ماه تاسیس شد. در ۶ آبان ۱۳۸۹ شبکه تازه تاسیس “من وتو” با مدیرین کیوان و مرجان عباسی بر روی آنتن رفت.

عدلان پارسا یکی از اعضایی است که به دلایل متعدد از ادامه فعالیت در تشکیلات سر باز زد. او همچنین یک هفته بعد از استعفا دست به افشاگری علیه آن تشکیلات زد. او مطلبی به صورت تیتر وار در ۲۰ صفحهمنتشر کرد و در اختیار ایرانیان مقیم قرار داد.