هلدینگ یعنی چه-معنی هلدینگ

شرکت هلدینگ چیست

یک شرکت هلدینگ شرکتی است که، صاحب سهام مهم شرکتهای دیگر می باشد. این اصطلاح عموماً برای شرکتهایی به کار می رود که کالا یا خدمت تولید نمی کنند؛ در عوض، هدف آنها این است که با مالکیت سهام دیگر شرکتها، گروهی از شرکت ها را تشکیل دهند. شرکت های هلدینگ منجر به کاهش ریسک صاحبان سهام می شوند، و همچنین می توانند به مالکیت و کنترل تعدادی از شرکت ها منجر شوند.

معنی شرکت هلدینگ چیست

در ایالات متحده، مالکیت 80 درصد یا بیشتر از سهام قابل رأی دهی و ارزش گذاری شده، قبل از تثبیت منافع مالیات از قبیل سود سهام معاف از مالیات ادعا شده، باید مشخص شوند. اینگونه است که، اگر شرکت A مالکیت 80 درصد یا بیشتر از سهام شرکت B را دارا باشد، معاف از پرداخت مالیت سود سهام پرداخت شده به سهامداران شرکتB می شود. در پرداخت سود سهام از A به B، در اصل شرکت A پول نقد را از یک شرکت به شرکتی دیگر منتقل می کند. همانگونه که سود سهام برای سهامداران مشروع و عادی می باشد، هر کدام از سهامداران، مالیات معمول بر سود سهام را پرداخت خواهند کرد.

گاهی اوقات، یک شرکت در صورتی می تواند به عنوان یک شرکت هلدینگ اصیل شناخته شود که در کنار نام خود هلدینگ یا (هلدینگ) را اضافه کند