کدام گزینه قدرت موتور اتومبیل را بین چرخ ها تقسیم می کند

محمد اکبرزاده-مکانیک خودرو

mechanic121.blogfa.com/
در عوض هنگام استفاده از هر دو محور برای انتقال قدرت چرخهای عقب و جلو به هم قفل می‌شوند. ... دیفرانسیل باز: وقتی که اتومبیل روی جاده در خط مستقیم حرکت می‌کند، چرخها با ..... در واقع می توان گفت شاید بهترین گزینه برای سیستم انتقال قدرت همین CVT باشد. ..... حاصل از موتور به طور مساوی بین چرخ طیار و صفحه فشار تقسیم می شود و بر ...

وبلاگ مکانیک خودرو - انتقال قدرت

farhadmeca.blogfa.com/category/4
در اتومبیل های دیفرانسیل عقب سیستم انتقال نیرو معمولا پشت موتور ، زیر برآمدگی ... محور های جلو مستقیما به اکسل متصلند و نیروی رانشی چرخ ها را فراهم می کند. .... می نمایند و نیرو بین چند دنده سیاره ای تقسیم می گردد، قدرت انتقال افزایش می یابد. ..... به وزن بسیار پایینی دارند، استفاده از این جعبه دنده ها به تنهایی نمی تواند گزینه ...

لغت نامه مکانیک - karting

karting.blogsky.com/1387/11/15/post-11/
در سیستم باتری پرکنی ، وسیله ای که خروجی دینام را کنترل می کند تا ولتاژ ... اتومبیل دیفرانسیل جلو front – wheel drive car .... جعبه دنده کمکی که پشت جعبه دنده اصلی نصب می شود و برای تقسیم توان موتور و .... که ضربه دست انداز را جذب می کند و شامل فنر ، کمک فنر و قطعات رابط بین چرخها و ..... کلید چراغ جلو head lamp switch.

دیفرانسیل اتوبوس چیست؟ - اتوبوس

hamsafarjade.blogsky.com/1395/02/05/.../دیفرانسیل-اتوبوس-چیست؟
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - دیفرانسیل یکی از اعضای سیستم انتقال قدرت می باشد که بعد از میل گاردان ... ها یا در دست انداز نیروی موتور را به نسبت احتیاج بین چرخ های عقب تقسیم می ... هنگامی که اتومبیل به طور مستقیم حرکت می کند، چرخ ها چه محرک چه متحرک ... بیشترین معیارشما برای انتخاب اتوبوس بین شهری برای مسافرت گزینه است؟

[PDF]ﻓﺼﻞ ﻫﺸﺘﻢ: ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻫﺎ

www.chap.sch.ir/system/files_force/books/91.../143-198-C488-8.pdf?...
ﺍﺯ ﻧﻈــﺮ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻗﺪﺭﺕ، ﻣﻜﺎﻧﻴﺰﻡ ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ، ﻳــﻚ ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻣﺤﺮﻙ ﻭ ﻳﻚ ﻳﺎ ﭼﻨﺪ. ﭼﺮﺥ ﺩﻧــﺪﻩ ﻣﺘﺤﺮﻙ ... ﻳــﻚ ﻣﺤــﻮﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺤــﻮﺭ ﺩﻳﮕــﺮ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺍﺗﺼــﺎﻝ ﺩﻧﺪﺍﻧﻪ ﻫــﺎ ﻣﻨﺘﻘــﻞ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. ... ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻫﺎ ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻫﺎﻯ ﻓﻮﻻﺩﻯ ﺭﺍ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻛﺮﺩﻧﺪ. ... ﮔﺎﻡ ﺍﺳــﺖ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﭘﺎﻯ ﺩﻧﺪﻩ، ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺷﻌﺎﻋﻰ ﺑﻴﻦ ﺳــﻄﺢ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺩﻧﺪﻩ ﺗﺎ ﺩﺍﻳﺮﻩ ﮔﺎﻡ. ﺍﺳﺖ. ..... ﻛﺪﺍﻡ ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺟﺰﻭ ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻫﺎﻯ ﭘﻴﺸﺎﻧﻰ ﻧﻴﺴﺖ؟ .... ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﻗﺎﺑﻞ ﻧﻮﺳــﺎﻥ ﻛﺎﻫﻨﺪﻩ ﺩﻭﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﺮﺥ ﺗﺴﻤﻪ ﺳﻔﺖ. ﻣﻲ ...

[PDF]ﻓﺼﻞ ﺍﻭّﻝ: ﺍﺟﺰﺍﻯ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻭ ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﺁﻥ ﻫﺎ

www.chap.sch.ir/system/files_force/books/91.../01-048-C488-8.pdf?...
ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺜﺎﻝ ﻳﻚ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻳﺎ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺗﺮﺍﺵ، ﻣﺎﺷﻴﻦ ... ﭼﺮﺥ ﺯﻧﺠﻴــﺮ ﻭ ﻧﻤﻮﻧــﻪ ﺍﻳﻦ ﻫــﺎ ﺭﺍ ﺭﻭﻱ ﺧﻮﺩ ﺣﻤــﻞ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ، ﻣﺎﻧﻨــﺪ ﻣﺤﻮﺭﻫﺎ ﻭ ... ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺭﺍ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﻓﺮﻕ ﺑﻴﻦ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻭ ﻣﻜﺎﻧﻴﺰﻡ ﺭﺍ ﺗﻮﺿﻴﺢ ﺩﻫﻴﺪ. 3. ... ﺳﺆﺍﻻﺕ ﭼﻬﺎﺭ ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺍﻱ: ◅ ... 1) ﺍﺟﺰﺍء ﺣﻤﻞ ﻛﻨﻨﺪﻩ 2) ﺍﺟﺰﺍء ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺧﺎﺹ 3) ﺍﺟﺰﺍء ﺗﻜﻴﻪ ﮔﺎﻫﻰ 4) ﺍﺟﺰﺍء ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺣﺮﻛﺖ .... ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. ﺑﺮ ﺍﺳــﺎﺱ ﻣﺤﻞ ﺟﻮﺷﻜﺎﺭﻱ ﻭ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺍﺗﺼﺎﻝ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ. ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺩﺭﺟﻪ ﺟﻮﺵ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﻣﻲ ...

مطالب جدیدتر - سایت تخصصی مکانیک خودرو - BLOGFA

ostadmekanik.blogfa.com/?p=2
وقتی موتور روشن است پیستون به رینگ های روی لایه ای از روغن حرکت می کنند که ..... دستگاهی است که برق فشار قوی را در زمان لازم بین شمع ها تقسیم می کند. .... ج: درجه‌ای از چرخش میل‌لنگ که در دو سیلندر مجاور از نظر ترتیب احتراق، قدرت تولید می‌شود. .... 43- اگر از بالا به خودرو نگاه کنیم، و قسمت جلوی چرخ‌ها به سمت داخل خودرو می‌باشد، ...

بررسی سانگ یانگ تیولی | تخت گاز

https://www.takhtegaz.com/article/1394/09/09/بررسی-ssangyong-tivoli
SsangYong Tivoli آخرین مدل از این اتومبیل است اما اگر انتظار دارید تغییرات زیادی را ... انتخاب دیگری هم بین گیربکس شش دنده دستی و شش دنده اتوماتیک وجود دارد که ... روان انجام می شود و همانطور که سانگ یانگ پیش بینی کرده Tivoli گزینه خوبی برای .... مدل دو دیفرانسیل سواری خوبی دارد و نیرو را به نرمی میان چرخ ها تقسیم می کند .

پرسش و پاسخ - ماشین نارنجی

orangecar.persianblog.ir/page/6
مشاوره خرید سیستم صوتی ماشین ... گشتاور موتور یعنی چه و به چه روشی کار میکند ... قدرت موتور یعنی نیروییی که خودرو را حرکت میدهد و با واحد اسب بخار یا کیلو وات محاسبه ... هوشمن است که نیروی تروز زا بر حسب نیاز بین چرخها تقسیم میکند ... 10 میلیون تومانی و گرانتر بودن سراتو با این حل سراتو گزینه بهتری به حساب میاید .

مکانیک - هرانچه که میخواهید راجع به جعبه دنده بدانید...

mechanicalworld.blogfa.com/post-85.aspx
گشتاور تولیدی توسط موتور پس از انتقال توسط کلاچ به جعبه دنده می رسد. ... سیستم جعبه دنده ای انتقال قدرت را می توان به دو گروه جعبه دنده ای دستی و جعبه دنده ای اتوماتیک تقسیم ... این شفت توسط درگیری بین دو دنده به طور دائم در ارتباط با محور اصلی است. ... در هنگام تعویض دنده، چرخدنده ها با عمل کشویی به محور قفل می شوند.

رونمایی آئودی از خودرویی که می گوید رقیب پورشه است/عکس

www.ghatreh.com/.../رونمایی-آئودی-خودرویی-گوید-رقیب-پورشه-است-ع...
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبلاغ"، موتور جدید RS " آ ئودی" ، که در مدل های کوپه ... در سامانه حرکتی تمام چرخ تقسیم قدرت شناور بین چرخ ها صورت می گیرد. ... همانگونه که انتظار می رود، گروه سازنده گزینه های زیادی را بسته به نظر مشتریان روی خودرو مهیا می کند. ... مهم ترین اتومبیل های چینی نمایشگاه بیجینگ/تصاویر ...

رونمایی آئودی از خودرویی که می گوید رقیب پورشه است

www.tebyan.net/QuranIndex.aspx?pid=319494
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - به گزارش تبیان به نقل از گروه خودروی عصر ایران موتور جدید RS " آ ... در سامانه حرکتی تمام چرخ تقسیم قدرت شناور بین چرخ ها صورت می ... همانگونه که انتظار مى رود، گروه سازنده گزینه هاى زیادى را بسته به نظر مشتریان روى خودرو مهیا مى کند. ... به لطف پروسه عمل آوری الیاف کربن است که قبلا در اتومبیل های فرمول یک با ...

Famco - اطلاعات عمومی الکتروموتور معمولی

famco.co.ir/industrial/fa/products/.../tefc-electromotor-information.html
یک موتور الکتریکی ، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. .... نوع دیگر موتور AC تک فاز موتور القایی است، که اغلب در لوازم بزرگ نظیر ماشین لباسشویی و خشک کن لباس ... در سرعت چرخش بین روتور و میدان استاتور ، گشتاور تولیدی موتور را تعیین می‌کند. ...... الکتروموتور ها را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

انواع گیربکس اتوماتیک | ماهر

mahercar.ir/اخبار-جدید-خودرو/گیربکس-اتوماتیکصفحه-هفتم/
یک دیسک به موتور متصل است که معادل پولی محرک است دیسک دیگری به میل. ... انتقال قدرت هیدرومکانیکی نیرو را با سه روش به چرخ ها منتقل می کند. ... سیاره ای عبور می نمایند و نیرو بین چند دنده سیاره ای تقسیم می گردد، قدرت انتقال افزایش می یابد. ... سیستم کنترلی، تعدادی از دنده ها قفل شده و اتومبیل در دنده مورد نظر قرار می گیرد.

مکانیک(خودرو) - سرویس و نگهداری خودرو

vmechanic.blogfa.com/post-142.aspx
دارای یک موتور الکتریکی هستند مه بوسیله اهرمهایی 2 عدد تیغه برف پاکن ها را جهت تمیز ... تایر ها دو وظیفه دارند: اولاً یک بالشتک بین جاده و چرخ اتومبیل ایجاد می کنند، تا ... این عمل موجب انتقال قدرت از طریق تایرها بجاده برای شتاب زیاد می شود و تمایل به ... بنابراین هردو فنر ضربه های جاده را گرفته و به دو قسمت مساوی تقسیم می نماید.

سایت تخصصی دانشجویی مکانیک خودرو - سیستم انتقال ...

foradi.blogfa.com/post/229
پمپ حرکت چرخشی را به جریان سیال تبدیل می کند آنگاه با یک موتور ... انتقال قدرت هیدرومکانیکی نیرو را با سه روش به چرخ ها منتقل می کند. ... های سیاره ای عبور می نمایند و نیرو بین چند دنده سیاره ای تقسیم می گردد، قدرت انتقال افزایش می یابد. .... در واقع می توان گفت شاید بهترین گزینه برای سیستم انتقال قدرت همین CVT باشد.

[DOC]Gearboxها ساختمان و نحوه کارآنها: ( گردآورنده : وحید مقدادی ) ...

www.ssme.ir/files/348.doc
گشتاور تولیدی توسط موتور پس از انتقال توسط کلاچ به جعبه دنده می رسد. ... سیستم جعبه دنده ای انتقال قدرت را می توان به دو گروه جعبه دنده ای دستی و جعبه دنده ... در دسته بندی کلی از لحاظ نحوه کارکرد، جعبه دنده های دستی به سه گروه کلی تقسیم می شوند: ..... محور وچرخ دنده ها مانند قسمت قبل به هم متصل اند ویک واحد مجزا را ایجاد می کنند.

قفل دیفرانسیل [بایگانی] - ParsTuning | انجمن خودرو و ...

www.parstuning.com/archive/index.php/t-4475.html
انتقال قدرت موتور به چرخ ها، عملکرد به عنوان آخرین مرحله کاهش دنده در خودرو و ... است با جا به جایی ( دلتاX ) تقسیم بر زمان، چرخی که مسافت کمتری را طی می کند سرعتش هم کمتر است. ... به دلخواه انتقال و یا قطع کرد به دیفرانسیل بین چرخ های عقب و جلو نیازی نیست. .... گزینه بسیار جالبی برای دیف با عملکرد 100% تورک روی هر چرخ.

بهترین ماشین های دنیا

tehran2015.blogfa.com/
اما در دورهای میانی، فشردن پدال گاز کمی خودرو را با شوک مواجه میکند و موتور ... توان موتور به چرخها را دارد؛ همین امر نیز تا حد قابل توجهی موجب می​شود که خودرو ... به کابین و سرنشینان وارد خواهد کرد که دلیل آن​را می توان تقسیم نادرست وزن در این خودرو دانست. ... آزرا ( گرنجور ) اصیل​ترین خودرو در بین دو رقیب دیگر بود، چرا که از سال ...

پنجشنبه بیست و پنجم خرداد ۱۳۹۱ - رباتیک - blogfa.com

www.kasramontazer.blogfa.com/1391/03/4
احتیاج بین چرخ های عقب تقسیم می نماید قطعات دیفرانسیل در داخل پوسته یا محفظه ای که .... اول از همه باید بدانید که ، اتومبیل ها به علت ساختار موتورهای بنزینی به جعبه دنده ... سیستم انتقال قدرت این امکان را ایجاد می کند که با کم و زیاد شدن سرعت خودرو ..... (or simply "gears"), with the ability to switch between them as speed varies.

مکانیک سیالات وتاسیسات تهویه مطبوع - مکانیک خدرو

www.tasisatandtahve.blogfa.com/cat-12.aspx
مستقیم و در سطح صاف حرکت می کند به طور مساوی بین چرخ های عقب تقسیم می کند ولی. موقع دور زدن و یا چپ و راست رفتن و هنگام گردش ها یا در دست انداز نیروی موتور را به نسبت .... به دیفرانسیل منتقل می گردد و اتومبیل دارای قدرت بیشتری می باشد به همین دلیل در بسیاری ...... می دهد. کلید انتخاب سوخت change – over switch (LPG).

آفرود ( Off road ) - گاراژ - دانشنامه خودرو

www.thegarage.ir/index.php/encyclopedia/212.../off.../291-off-road
۱۵ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - همه می توانند با خودروهای خود به سفرهای خارج از حاده و یا آفرود بروند و از خودروهای ... گزینه های مختلفی برای استفاده در شرایط و محیط های مختلفی پیروی می کنند اما در ... اما اولین گزینه ی برای انتخاب یک خودروی خارج از جاده ی خوب AWD : All wheel ... که به شما اجازه می دهد تا به تقسیم قدرت موتور بین تمامی چرخها بپردازید !

مکانیک خودرو

www.ali8406.blogfa.com/
ب : کلاچ که عامل قطع و وصل قدرت است و قدرت موتور را با گیربکس قطع می کند ... 4- سیستم چرخ بندی و ترمزها به طور متوسط در هر 90000 کیلومتر مسافت پیموده ... 5- سیستم بدنه و اطاق و شاسی بدنه اتومبیل ها جدید طوری ساخته می شود که بتواند کلیه ... می نمایند و نیرو بین چند دنده سیاره ای تقسیم می گردد، قدرت انتقال افزایش می یابد.

مهندسی مکانیک طراحی جامدات و ساخت وتولید [آرشیو] - صفحه 2 ...

javan4.com/archive/index.php/t-58823-p-2.html?COLLCC...
اول از همه باید بدانید که ، اتومبیل ها به علت ساختار موتورهای بنزینی به جعبه دنده احتیاج دارند. ... ایجاد می کند که با کم و زیاد شدن سرعت خودرو نسبت دنده بین موتور و چرخ های خودرو تغییر کند. ... محور وچرخ دنده ها مانند قسمت قبل به هم متصل اند ویک واحد مجزا را ایجاد می کنند. ..... الف) از نظر قدرت برودتی به شرح زیر تقسیم بندی می شوند :

تیر 1390 - مکانیک خودرو - blogfa.com

www.info-eng.blogfa.com/9004.aspx
23- در موردی که لنت صفحه کلاچ خورده شود پدال کلاچ چه تغییری می کند ؟ ... الف: کم شدن قدرت و کنش موتور می شود ب: بالا رفتن مصرف سوخت می شود .... الف : لنتهای یکی از چرخها روغنی شده است ب : مجرای تعادل روغن سیلندر اصلی مسدود گردیده است .... د- شنیدن صدای بم وممتد در دیفرانسیل معمولا" به علت تنظیم نبودن فاصله بین دنده های ...

مهر 1391 - مهندسی (مکانیزاسیون -مکانیک خودرو)

www.1-3-6-1.blogfa.com/1391/07
موتورهای ۴ زمانه عملیات تولید قدرت را در ۷۲۰ درجه گردش میل لنگ انجام میدهند ولی ... گزینه مناسبی برای تولید کنندگان انواع متورسیکلت ها باشد اما میبینیم امروزه ... امروزه موتور های چهار زمانه احتراقی کاربرد وسیعی در خودرو ها دارد و شتاب بالا و ... مستقیم و در سطح صاف حرکت می کند به طور مساوی بین چرخ های عقب تقسیم می کند ولی.

ثنا - قدرت اتوماتیک

omidaria.blogfa.com/post-154.aspx
با افزایش سرعت خودرو، دنده ها تعویض می شود و بار موتور کاهش می یابد. ... سیستم کنترلی، تعدادی از دنده ها قفل شده و اتومبیل در دنده مورد نظر قرار می گیرد. .... در واقع می توان گفت شاید بهترین گزینه برای سیستم انتقال قدرت همین CVT باشد. .... مستقیم و در سطح صاف حرکت می کند به طور مساوی بین چرخ های عقب تقسیم می کند ولی.

مکمل‌های روغن موتور - راهنمای تعمیر خودرو

pouria63tuning.blogfa.com/?p=4
این سیستم ترمز به صورت الکتروهیدرولی کی عمل می کند به این معنی که روی سیستم ... در استفاده از دیسکها و لنتهای معمول، دیسک گردان بین لنتها درگیر می شود. ... موثر ان کاهش یافته قدرت مفید و موثر در چرخ ها تلف می شود تایر و چرخ یک مجموعه هستند که ..... هنگام انتخاب خودرو در خرید، یکی از مهم ترین گزینه های پیش رو انتخاب نوع ...

برنامه جامع امتحان آیین نامه با تشکر از سایت ایران تراک 1- ...

mizon.cuccfree.org/ranandegi/Soalate-Bedune-Tablo.php
3- تقسیم راه به سه قسمت برای عبوز دو طرفه ... 3- موتور اتومبیل حادثه دیده را خاموش کنیم و با افراد صحبت کنیم و آنها آرام کنیم و ... 4- در شب مواقعی که اتومبیل روبرو از نور بالا استفاده می کند .... 56- در هنگام رانندگی فاصله زمانی بین شماو اتومبیل جلویی در یک جاده خیس چقدر باید .... 81- باد لاستیک چرخ ها را چه زمانی باید تنظیم کرد؟

کمپرسور - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/کمپرسور
تقسیم انواع فیلتر سپراتور ... قدرت تراکم این کمپرسورها نسبت به نوع دینامیک بیشتر است. ... نسبت فشار هر مرحله، نسبت فشار کلی کمپرسور را مشخص می‌کند. ... نقش مهمی در مقتضیات توان کمپرسور دارد و به همین دلیل است که خنک کاری بین مراحل .... چرخ پره، مایع را به اطراف محفظه کمپرسور منتقل نموده و به واسطه نیروی گریز از ...

اطلاعات عمومی در مورد الکتروموتور - موسسه صنعتی و کشاورزی ...

www.abyaran.com/electric-motor-general-information
سایش جاروبکها و کموتاتور ، ایجاد اصطکاک می‌کند و هر چه که سرعت موتور بالاتر باشد، ... نوع دیگر موتور AC تک فاز موتور القایی است، که اغلب در لوازم بزرگ نظیر ماشین لباسشویی و خشک ... سرعت چرخش بین روتور و میدان استاتور ، گشتاور تولیدی موتور را تعیین می‌کند. ...... الکتروموتور ها را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

مطالب قدیمی‌تر - اطلاعات فنی خودرو - blogfa.com

carinformation.blogfa.com/1392/01/4?p=3
شاتون موتور اهرمی است که به پیستون موتور و میل لنگ متصل بوده و باعث تبدیل شدن ... دستگاهی است که برق فشار قوی را در زمان لازم بین شمع ها تقسیم می کند. .... ورنا اتومات ١٦٠٠ دنده اتومات فقط دنده اتوماته و مثل بعضی ماشینا هردو گزینه دستی و .... پمپ هیدرولیک با مخزن روغن و چرخ تسمه; شیرهای کنترل; لوله های رابط; سیلندر; تسمه.

دانستنی های علوم پنجم - آموزش ابتدایی پایه و پنجم و ششم ...

hakkakyan.blogfa.com/category/31/دانستنی-های-علوم-پنجم
در مرز بین پوسته وگوشته سرعت امواج زمین لرزه ناگهان افزایش می یابد . ... مخچه با کمک پیام هایی که از گوش وماهیچه ها ومفصل های متحرک دزیافت می کند ، وظیفه اش را ..... حال براساس محل قرار گرفتن سه قسمت اصلی اهرم، اهرم ها را به سه دسته تقسیم می کنیم . ... نوع دیگر ماشین ها می توان از گوه – چرخ ومحور و سایر ماشین های پیچیده نام برد .

رونمایی آئودی از خودرویی که می گوید رقیب پورشه است

macho.ir/.../رونمایی+آئودی+از+خودرویی+که+می+گوید+رقیب+پورشه+اس...
به گزارش تبیان به نقل از گروه خودروی عصر ایران موتور جدید RS " آ ئودی" ، که در مدل هاى ... در سامانه حرکتی تمام چرخ تقسیم قدرت شناور بین چرخ ها صورت می گیرد. ... مى رود، گروه سازنده گزینه هاى زیادى را بسته به نظر مشتریان روى خودرو مهیا مى کند. ... عمل آوری الیاف کربن است که قبلا در اتومبیل های فرمول یک با موفقیت انجام شده و هم ...

هفته اوّل اردیبهشت 1391 - به دنیای خودرو خوش آمدید - BLOGFA

www.lovecarbugati.blogfa.com/1391/02/1
کوئیک شیفتر فاصله بین تعویض دنده‌ها را کم می‌کند، این کاهش فاصله باعث می‌شود تا از هدررفتن ... در سیستم هیبرید موازی، موتور احتراقی و الکتریکی چرخها را به حرکت در می آورند و توان ..... دستگاه تقسیم قدرت یک مجموعه دنده خورشیدى است (شکل زیر) موتور الکتریکى به چرخ دنده ..... بهترین گزینه همان مکانیکی است که در بالا هم اشاره شد.

موتورbmw - BLOGFA

amin4283.blogfa.com/
4- در هنگام استارت موتور در حالت سرد، سوخت های گازی بهتر عمل می کنند ... 3- قدرت خروجی موتور و راندمان حرارتی آن کاهش می یابد. .... الف) از گرمای آب رادیاتور جلو ماشین ب) از گرمای آب موتور وسر سیلندر .... 18 ) کدام گزینه مربوط به واحد فشار نمی باشد ؟ ..... راندمان مفید – بهتر تقسیم کردن نیرو بین چرخها – نیروی بیشتر و اصطکاک کمتر .

انجمن تخصصی مکانیک - شناخت کلی خودرو و پیدایش آن

mechanic9001.blogfa.com/cat-1.aspx
برای طرح سوال بر روی گزینه (*سوال کنید یا نظر بدهید*)کلید کنید ... در بالای پیستون و در داخل سیلندر به حرارت تبدیل می شود و تولید انرژی می کند. ... فضای بالای پیستون و فضای باز سوپاپها حجمی را می سازند که قدرت این موتور ... 4- تقسیم بندی موتورها از روی خنک کننده ها: آب و روغن (پیکان)، هوا و روغن ... یدک کش های چرخ زنجیری

نگاهی بر سری پورشه پانامرا در گذر چهار سال (قسمت اول) | پدال، ...

www.pedal.ir/پورشه/سری-پورشه-پانامرا/
۴ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - پانامرا S یک موتور 4.8 لیتری و هشت سیلندر با قدرت 400 اسب بخار و .... از گزینه ها تصمیم گیری نمایید و خودروتان را هر چه بیشتر به دلخواه ها و ایده ... داده و در پانامرا 4 بین هر دو محور با یک بالانس سازنده تقسیم می کند. ... این تکنولوژی یک قابلیت پویا برای توزیع قدرت و گشتاور موتور بین چهار چرخ اتومبیل است، ...

آئودی رقیب پورشه را رونمایی کرد + عکس | اتاق خبر 24

otaghkhabar24.ir/news/45871
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - موتور جدید RS " آ ئودی" ، که در مدل‌هاى کوپه و رودستر ارائه شده، ٥ سیلندر است. ... یعنی یک دستگاه الکترونیکی وظیفه تقسیم قدرت در بین چرخ ها را با توجه به ... صد بار در ثانیه به پردازش اطلاعاتی مشغول است که در طول مسیر دریافت می‌کند. ... الیاف کربن است که قبلا در اتومبیل‌های فرمول یک با موفقیت انجام شده و هم ...

سوپاپ | بررسی SsangYong Tivoli

supap.ir/SupapMag/Details/711
۵ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - انگیزه اصلی خریدارانی که این مدل را انتخاب می کنند همچنان قیمت این خودرو است ... نیروی این خودرو از یک جفت موتور 1.6 لیتری تامین می شود که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است . ... روان انجام می شود و همانطور که سانگ یانگ پیش بینی کرده Tivoli گزینه .... سواری خوبی دارد و نیرو را به نرمی میان چرخ ها تقسیم می کند .

آشنایی با سیستم های هوشمند ، BSI و آپشن های غیرفعال در پژو 206

www.cargeek.ir/...ها.../307-آشنایی-با-bsi-و-آپشن-های-غیرفعال-در-پژو-2...
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - همچنین یکی از واسطه ها بین سیستم Van هست که برق سیستم فعال سازی و در ... 2- جعبه تقسیم یا BSM -> داخل اتاق موتور سمت چپ ... روی ریموت چراغ سقفی اتومبیل روشن می‌شود و خودرو شروع به فلاشر زدن می‌کند. .... 14- امکان انتخاب قطر چرخ: تعداد سه گزینه جهت انتخاب قطر کلی چرخ را می توان توسط دستگاه عیب یاب ...

world car

top5car.blogfa.com/?p=2
world car - ماشین اطلاعات ماشین - world car. ... هدایت توان موتور به چرخ‌ها; اعمال آخرین کاهش نسبت دنده; اعمال توان به چرخ‌ها در حالی که ... اما چرخ‌های محرک به وسیله سیستم انتقال قدرت و موتور به همدیگر متصل شده‌اند. ... همواره به یاد داشته باشید که دیفرانسیل باز در توزیع توان به نحوی عمل می‌کند که تورک مساوی بین هر دو چرخ تقسیم شود.

قلب خانم ها برای این 10 خودرو می تپد - ماشین ها

mashinha.vcp.ir/.../792181-قلب-خانم-ها-برای-این-10-خودرو-می-تپد.html
البته شماری از خانم ها به اتومبیل هایی علاقه نشان می دهند که طراحی زمخت و مردانه ... مدل ۳درب آن به لطف ابعاد مناسب و جمع و جور، یکی از بهترین گزینه های پیش روی خانم های راننده است. ... موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری، قادر است ۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند و این SUV ... بسیاری از بخش های دیگر نظیر چرخ ها در رنگ آمیزی متنوع ارائه می شوند.

[PDF]اﻃﻼﻋﺎت ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺧﻮدروﻫﺎ

www.mellatleasing.com/3/Default/153/1/Default/2/306/1/662.aspx
ﻋﻼﻗﻤﻨﺪان اﯾﻦ رﺷﺘﻪ ﻧﯿﺰ ﻋﻼﯾﻖ ﺧﺎص دارﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﮔﺮوﻫﻬﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ در زﯾﺮ ﺑﻪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ای از ﮐﻼس ﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد در ... ﺧﻮدروﻫﺎی ﮐﻼﺳﯿﮏ: ﺑﻪ ﺧﻮدروﻫﺎﯾﯽ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺗﺎرﯾﺦ ﺳﺎﺧﺖ آن ﺑﯿﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎی. 48 ...... ﺗﻮرﺑﻮ ﺷﺎرژر ﭼﯿﺴﺖ و ﭼﮕﻮﻧﻪ ﮐﺎر ﻣﯿﮑﻨﺪ؟ ﻗﺪرت. ﻣﻮﺗﻮر را ﺑﺴﯿﺎر ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮد و ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ دﻟﯿﻞ اﺳﺖ ﮐﻪ از ﭼﻨﯿﻦ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺖ ﮔﺴﺘﺮده ای ..... ﭼﯿﺰی ﺑﯿﺶ از ﭼﺮﺧﺶ ﭼﺮﺧﻬﺎﺳﺖ، ﺑﻪ ﻃﻮری ﮐﻪ ﺑﺎ ﭼﺮﺧﺶ ﭼﺮﺧﻬﺎ و ﺣﺮﮐﺖ اﺗﻮﻣﺒﯿﻞ ،ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺗﻌﻠﯿﻖ.

تویوتا اف جی کروزر 2010 - Toyota FJ CRUISER - صفحه ...

www.tuningtalk.com › ... › تویوتا شاسی بلند و آفرود - SUV
عملکرد این سیستم در مواجهه با استارت در مسیر لغزنده به واسطه کاهش قدرت موتور و ترمز در کل ... در هر لاستیک ، ECU به واسطه سیستم ABS ترمز مخصوص همان چرخ را فعال می کند . ... Multi Train Select در حالت Mud & Sand بسیار کمتر از سایر گزینه هاست . ... مختلفی برای تقسیم قدرت بین دیفرانسیل ها در کمپانی های مختلف وجود دارد .

خودروهای دنده ای یا اتوماتیک؛ - جام جم آنلاین

jamejamonline.ir/Online/.../خودروهای-دنده-ای-یا-اتوماتیک؛
۱۵ اسفند ۱۳۸۳ ه‍.ش. - استفاده از ابزارهای الکترونیکی و ریزپردازنده ها جهش دیگری است که در ... گیربکس های اتوماتیک شامل 3 ، 4 ، 5 ، 6 و 7 دنده و چرخ دنده های دستی شامل ... بین عکس العمل و بازده ، از طریق تطبیق سرعت خودرو با دور موتور است. ... قدرت به طور کلی به دو دسته اتوماتیک و دستی تقسیم بندی می شود. ... خاوری در کانادا چه می کند؟

مکانیک خودرو - اتقاق قدرت اتوماتیک واجزای داخلی وخارجی

nasehmohajer.blogfa.com/post-25.aspx
با افزایش سرعت خودرو، دنده ها تعویض می شود و بار موتور کاهش می یابد. .... در واقع می توان گفت شاید بهترین گزینه برای سیستم انتقال قدرت همین CVT باشد. ... غلتکها نیز بین دیسکها عمل می کنند، همانند تسمه که در شیار بین قرقره ها قرار دارد. ... متغیر از چرخ دنده های خورشیدی قابل تنظیم برای تغییر نسبت دنده ها استفاده می گردد.

دی ۱۳۹۰ - خودرو - blogfa.com

ebrahimfarrokhi.blogfa.com/1390/10
در قسمت موتور دیدیم که موتور، انرژی و نیروی جلو برنده خودرو را تولید می کند.اما بخشی از انرژی ..... با تقسیم نیروی ترمز گیری بین چرخها قدرت ترمز را به حداکثر میرساند . ..... اندازه فشار تراکم موتور سیکلت هوندا 125 کدام گزینه می باشد ؟ الف) 8 تا ...

اطلاعات عمومی خودرو

www.geelran.com/aftersales/services/general-information
اما در خودروهایی که مجهز به سیستم ترمز ABS هستند در هنگام ترمز چرخ ها قفل نمی شوند و ... فشار باد مناسب قدرت تایر را در برابرنیروی وزن و شرایط مختلف رانندگی مانند ترمز ... برای مثال در موقعی که موتور کار نمی کند باتری اتومبیل توان الکتریکی ... چگال می کند و توانایی شارژ شدن باتری کاهش می یابد و یا به طور کلی از بین می رود ...

[PDF]همه چیز درباره ترمز

www.parskhodro.ir/.../مقالات%20علمی/همه%20چیز%20درباره%20ترمز.p...
ﺍﮔﺮ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺧﻴﻠﻲ ﻣﺤﮑﻢ ﺗﺮﻣﺰ ﺑﮕﻴﺮﺩ، ﺑﻄﻮﺭﻳﮑﻪ ﭼﺮﺧﻬﺎ ﻗﻔﻞ ﺷﻮﻧﺪ، ﺍﺻﻄﮑﺎﮎ ﺑﻴﻦ ﻻﺳﺘﻴﮑﻬﺎ ﻭ ﺳﻄﺢ ﺟﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺟﻨﺒﺸﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ... ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﮐﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﺑﻮﺳﺘﺮ ﺧﺮﺍﺏ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﺗﺮﻣﺰ ﻋﻤﻞ ﻣﻲ ﮐﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ... ﻭﻥ ﮐﺎﺳﻪ ﭼﺮﺥ، ﺍﻳﻦ ﺗﺮﻣﺰ ﺑﻪ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ .... ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺍﺗﻮﻣﺒﻴﻠﻬﺎﻱ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﺍﻱ ﻫﺴﺘﻨﺪ.