مخفیانه بودن ولادت امام زمان همانند کدام پیامبر است - چهره و رفتار امام زمان به کدام پیامبر شباهت دارد - شباهت امام زمان با حضرت نوح - شباهت امام زمان با حضرت محمد

در این پست از مجله اینترنتی جونا جواب سوال مخفی بدودت تولد امام زمان مثل کدام پیامبر می باشد در بخش دانستنی ها جالب سایت جونا قرار داده می شود.

مخفیانه بودن ولادت امام زمان همانند کدام پیامبر است

مخفیانه بودن ولادت امام زمان همانند کدام پیامبر است

در روایتى که در کتاب های دینی بیان شده امام صادق«ع» فرمود : «فى القائم سنّه من موسى بن عمران ؛ فقلت : و ما سنّهُ موسى بن عمران؟ قال : خفاءُ مولده»؛کمال الدین و تمام النعمه، ج ۲، ص ۳۴۰، ح ۱۸. ؛ «(امام صادق«ع» فرمود:) در قائم سنّتى از موسى بن عمران است. (راوى گوید:) پرسیدم : سنّت موسى بن عمران چه بود؟ فرمود : مخفى بودن ولادت او…».

ولادت مخفی امام زمان و حفظ جان او و… مانند تولد حضرت ابراهیم و موسى«ع» پیامبر است و در واقع خداوند درباره آن حضرت، همان کار را کرد که درباره حضرتموسى کرد.

 چنان که دشمنان امام زمان نیز همان روش فرعون و سیاست فرعونى را دنبال کردند، فرعون فهمیده بود که انقراض پادشاهی او به دست مردى از قوم بنی اسرائیل است.

 این بود که مامورانی انتخاب کرد تا زنان حامله بنى ‏اسرائیل را زیر نظر گیرند و کودکانى را که متولّد مى‏شوند، تحت مراقبت شدید قرار دهند و اگر پسر بود، او را بکشند. 

بدین گونه، کودکان بسیارى را کشتند تا موسى پدید نیاید… و با این همه، خداى متعال، پیامبر خود موسى را حفظ کرد و ولادت او را مخفى داشت و سپس به مادر موسى امر فرمود تا او را در صندوقى گذارد و به رود نیل بسپارد.

مخفیانه بودن ولادت امام زمان همانند کدام پیامبر است

مثل کدام پیامبر ولادت امام زمان مخفی بود

چرا ولادت امام زمان مخفی بود

علت مخفی بودن ولادت، نیز غیبت او به خاطر حفظ جان امام عصر بود، چرا که دربار عباسی می‌دانست که طبق احادیث، فرزند امام عسکری(ع)، قائم آل محمد است. چندین بار به خانه امام عسکری(ع) مأموران ریختند تا حضرت را پیدا کنند و به قتل برسانند

وضعیت سیاسی و اجتماعی عصر امام حسن عسکری(ع) نشان می‌دهد که خلفای عباسی به ویژه معتمد از امام وحشت داشتند، زیرا امام از جایگاه مهمی برخوردار بوده و مردم برای او احترام خاصی قایل بودند. وجود و حضور امام عسکری(ع) در صحنه جامعه با منافع و قدرت معتمد در تضاد بود، از این رو حضرت را سخت تحت فشار قرار داد و به شهادت رساند.

مخفیانه بودن ولادت امام زمان همانند کدام پیامبر است