تاریخ کریسمس 2018 چند شنبه است و چه روز است

تاریخ کریسمس 2018 به شمسی

کریسمس 2018 چندم دیماه است؟

در بخش مناسبت های امروز وبلاگ دیدنی تاریخ دقیق کریسمس یا جشن سال نو میلادی قرار داده می شود.

کریسمس ۲۵ دسامبر یا ۵ دی ۱۳۹۵ (۲۵ ربیع الاول ۱۴۳۸) است، روزی که حضرت مسیح به دنیا آمد واین روز به وسیله  مسیحیان جشن گرفته می شود. پس شب کریسمس مطابق با ۲۴ دسامبر است .

جشن کریسمس برای مسیحیان مانند جشن نوروز برای ایرانیان است. این روز هم به مانند نوروز ایرانیان آداب و رسوم خاص خود و همینطور زمان خاصی دارد که آسمونی در این مقاله به این موضوع می پردازد که کریسمس در چه ماهی است و چه رسم و رسوماتی دارد. با ما همراه باشید

کریسمَس یا نوئل جشنی است در آیین مسیحیت که به منظور گرامی‌داشت زادروز مسیح برگزار می‌شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته و بسیاری آنرا در شامگاه ۲۴ دسامبر نیز برگزار می‌کنند. اعضای بیشتر کلیساهای ارتودوکس در سراسر دنیا نیز روز بیست و پنجم دسامبر را به عنوان میلاد مسیح جشن می‌گیرند.

آیین های کریسمس

برگزاری کریسمس در کشورهای مختلف مسیحی بنا به سنت و رسم و رسوم آنان، تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارد. اما مشترکات این مراسم این است که:مسیحیان برای جشن گرفتن میلاد عیسی مسیح به کلیساها می روند، در منزل یک درخت کاج را تزیین و چراغانی می کنند و در خیابان ها و کوچه ها دسته دسته سرودهای پرستشی و شکرگزاری اجرا می نمایند.